Copywriter – kim jest? Czym się zajmuje?

0
123
fot. materiały prasowe

Internet składa się z treści – mogą to być artykuły, opisy produktów, hasła reklamowe i wiele innych. Niezależnie od formy ich celem jest zainteresowanie odbiorcy i przekazanie mu informacji, które bardzo często mają go zachęcić do podjęcia oczekiwanych działań. Rola treści w Internecie jest więc bardzo istotna, dlatego ich tworzenie warto zlecać specjalistom, czyli copywriterom. Dowiedz się, na czym dokładnie polega ich zadanie.

Copywriting – czym jest?

Copywriting polega na tworzeniu treści, najczęściej do Internetu. Ich forma może być praktycznie dowolna – mogą to być długie artykuły blogowe lub hasło reklamowe składające się kilku wyrazów. W sieci każda z form jest potrzebna i każda znajduje swoje zastosowanie w określonych sytuacjach. Treści mogą przyciągać uwagę, zachęcać do zakupu lub dostarczać merytorycznych informacji. Wszystko zależy od tego, gdzie się znajdują i jaki efekt mają wywołać.

Copywriting może więc przebierać niezliczoną ilość form. Do najczęściej spotykanych w sieci zaliczają się:

  • opisy produktów,
  • opisy kategorii,
  • artykuły blogowe,
  • artykuły poradnikowe,
  • teksty na strony firmowe,
  • treści w social mediach.

Jak widać, ich przekrój jest bardzo szeroki, a stworzenie każdego typu tekstów wymaga odpowiedniego podejścia. Chodzi przede wszystkim o dopasowanie przekazu do oczekiwań odbiorcy. Przykładowo, inaczej powinien wyglądać artykuł specjalistyczny, skierowany na przykład do przedsiębiorców działających w danej branży, a inaczej artykuł poradnikowy wyjaśniający podstawowe zagadnienia z określonej dziedziny.

Dlatego copywriting nie jest po prostu pisaniem tekstu, a tworzeniem przemyślanej treści, która niesie za sobą odpowiedni przekaz. Bardzo często zawiera ona w sobie również elementy, które są przyjazne dla SEO, czyli pomagają podwyższyć ranking strony www w wyszukiwarce, na przykład poprzez używanie fraz kluczowych.

Copywriter – czym powinien się cechować?

Szukasz dobrego copywritera? Wbrew pozorom znalezienie odpowiedniej osoby może nie być łatwym zadaniem. Wiele osób oferujących swoje usługi w tym zakresie jest zdania, że pisać umie każdy, więc stworzenie treści na stronę jest banalnie proste. Nie jest to do końca prawda. Tekst, który znajdzie się w Internecie, powinien być stworzony według określonych zasad. Chodzi między innymi o wytyczne związane z SEO, ale nie tylko.

Treść powinna być przyjazna dla czytelnika. Warto pamiętać, że przeciętny internauta przestaje czytać po kilku sekundach, jeśli tekst go nie zainteresuje. Kluczem jest zatem przykucie jego uwagi na dłużej. Służą temu odpowiednie zabiegi stylistyczne, które uwzględniają potrzeby czytelników.

Dobry copywriter to także osoba, która zna się na researchu, czyli umie szukać informacji i wie, z jakich źródeł czerpać wiedzę. To podstawa – bez niej nie powstanie żaden dobry materiał.

Jeśli więc zależy Ci na tym, by treści na Twojej stronie www działały na czytelników i skłaniały ich do podejmowania takich działań, jakich oczekujesz, współpracuj z profesjonalistami. Za ich usługi warto zapłacić nieco więcej, ponieważ taki wydatek z pewnością zwróci się w postaci zwiększenia konwersji.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here