Co z ekranami przy S3 na wysokości os. Pomorskiego?

10
863
fot. ZielonaNews.pl

Ruch na drodze ekspresowej przy S3 jest uciążliwy dla mieszkańców bloków znajdujących się nieopodal drogi. Co prawa Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad postawiła ekrany dźwiękoszczelne, ale zdaniem mieszkańców są one niewystarczające. W tej sprawie już w ubiegłym roku toczyła się burzliwa dyskusja. Finał rozmów stanął na tym, że po pomiarze hałasu podjęta zostanie decyzja odnośnie ich podwyższenia (czytaj więcej: Za niskie ekrany przy S3 przy os. Pomorskim i Dodatkowe ekrany przy os. Pomorskim).

Czy coś się dzieje w sprawie ekranów dźwiękoszczelnych przy os. Pomorskim?

Niebawem minie rok od otwarcia odcinka S3 przy os. Pomorskim. Mieszkańcy bloków przy os. Pomorskim pytają, czy coś dzieje się w sprawie ekranów? – Niedługo minie rok od protestów mieszkańców os. Pomorskiego w Zielonej Górze w sprawie braku ekranów przed blokiem nr 17 i niskich ekranów przed wieżowcem nr 1. Co się dzieje i czy coś się w ogóle dzieje w tej sprawie? Niestety przez rok przed blokiem nr 17 ekrany się nie pojawiły, a istniejące przed wieżowcem nr 1 nie zostały podwyższone – napisała do nas pani Anna.

Co z pomiarem ruchu?

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że wszystko idzie zgodnie z planem i przyjętymi ustaleniami z mieszkańcami. – Dokonaliśmy już wstępnych pomiarów, które wskazały pewne przekroczenia i zgodnie z naszą deklaracją wprowadziliśmy ograniczenie prędkości na drodze na wysokości Osiedla Pomorskiego. To ma obniżyć poziom hałasu generowanego przez auta, szczególnie ciężarowe, do czasu wykonania ostatecznych pomiarów hałasu w ramach analizy porealizacyjnej. Taką analizę wykonujemy zgodnie z decyzją środowiskową wydaną dla tego odcinka drogi po roku od oddania do użytkowania, w tym przypadku po 30 listopada tego roku. Na podstawie wniosków w niej zawartych podjęte zostaną właściwie kroki. Jeśli analiza ostatecznie wykaże przekroczenia norm hałasu wówczas podjęte zostaną kroki w celu ich wyeliminowania i obniżenia hałasu do poziomu dopuszczalnego – wyjaśniła nam Anna Jakubowska, rzeczniczka zielonogórskiego oddziału GDDKiA.

 

PODZIEL SIĘ

10 KOMENTARZE

  1. To jest jakaś seria absurdów.
    Wybudowano drogę ekspresową na której ograniczono prędkość, bo nie wybudowano odpowiednich ekranów.
    Pomiary będą wykonywane przy ograniczeniu prędkości? To będzie pewnie oznaczało, że ograniczenie prędkości zostanie na stałe, bo nikt pewnie tego nie sprawdzi dla prędkości przewidzianej dla ekspresówek.
    Po co czekać rok, żeby zrobić pomiary, skoro już przed oddaniem drogi do użytku wiadomo było, że problem istnieje.
    O ile pamiętam, to przed przebudową w tym miejscu był ekran (nie jestem pewny czy nie był wyższy) umieszczony na wale ziemnym i tym samym był wyższy niż obecnie.
    I co ciekawe, to postawione na tym odcinku ekrany koło działek są wyższe, niż te przy osiedlu, a przy tym działki są poniżej poziomu drogi.

  2. Hałas jest nie tylko na osiedlu – mieszkam przy Szosie Kisielińskiej i hałas „odbija” się od ekranów w naszym kierunku. na pewno nie jest tak intensywny jaki odczuwają mieszkańcy bloku nr 1, ale jest słyszalny i to bardzo

  3. Ograniczenie prędkości ze względu na zagrożenie hałasem to normalna rzecz chociażby w Niemczech. To nie jest absurd! Cała wewnętrzna autostrada Berlina A-100 (przez miasto) ma ograniczenie prędkości do 80km/h właśnie ze względu na ograniczenie hałasu.

  4. Najlepiej założyć progi zwalniające na S – 3. I będzie po sprawie.
    GDDKiA spaprała robotę i teraz używa pokrętnych wyjaśnień, usprawiedliwień swoich niekompetencji.
    Był ekran na nasypie, to komu to przeszkadzało?

  5. Szymon – Lärmschutz, mówi Ci to coś???
    Znaczy to mniej więcej tyle co ochrona przed hałasem na drogach.
    Takie tabliczki ustawia się pod ograniczeniem prędkości w Niemczech
    w miejscach ustawienia tych znaków z uwagi na konieczność ograniczenia hałasu.

  6. Tam na obwodnicy z uwagi na os. Pomorskie powinien być nakaz używania pojazdów elektrycznych.
    Spalinowe niech jadą przez miasto ul. Wrocławską, Lwowską (Nowotki), Waryńskiego (pod szpitalem) i Sulechowską jak ruch tranzytowy wytyczyła poprzednia epoka.

  7. Helga, co do A100 to głównym powodem ograniczenia prędkości to uspokojenie ruchu (liczne węzły, duże natężenie ruchu – jakby nie było, to centrum miasta), czyli względy bezpieczeństwa.
    Faktem też jest, że jest tam trochę dróg, gdzie jest wprowadzone ograniczenie ze względu na Lärmschutz, ale te miejsca są oznaczone.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here