Dodatkowe miliony złotych pójdą na budowę Trasy Aglomeracyjnej

5
1174
fot. ZielonaNews.pl

Kolejne 7 mln z trzeba dołożyć do wybudowania Trasy Aglomeracyjnej. Jak wyjaśniał Krzysztof Kaliszuk, 6 mln zł miasto pozyskało z projektów unijnych. Dodatkowo miasto z własnej kasy dołoży prawie 1,7 mln zł. Pieniądze te pochodzą z niezagospodarowanych i niewykorzystanych wydatków, które miasto planowało w 2018 roku.

Dodatkowe miliony na kanalizację

Jak wyjaśnia wiceprezydent miasta dodatkowe koszty są związane z budową kanalizacji deszczowej. – Przy budowie ul. Aglomeracyjnej projektanci przed trzema laty założyli, że poziom wody gruntowej, który wówczas był na -8 metrów, pozwoli na wykonanie kanalizacji deszczowej w otwartym wykopie na poziomie -4,5 metra.  W ciągu tych trzech lat warunki gruntowe się zmieniły, a woda głębinowa przelała się z terenów śródmieścia na teren ul. Batorego i teraz jest na poziomie -3 metra. Wobec tego nie można w otwartym wykopie realizować tej kanalizacji deszczowej, która odprowadza wody z całych okolic dworca i trzeba było przejść na mikrotulening, który pozwoli na to żeby tę wodę deszczową poprzez te drobne kanały odprowadzić za ul. Zjednoczenia. Te koszty związane są przejściem z otwartego wykopu na mikrotuneling – wyjaśnia Kaliszuk.

Koszt inwestycji wzrósł dwukrotnie

Jak się okazuje budowa Trasy Aglomeracyjnej jest dwa razy droższa niż przewidywano. W 2017 roku, kiedy wyłoniono wykonawcę (czyli firmę Budimex) na ten cel przewidywano 22,2 mln zł. Już wcześniej miasto dopłacało do inwestycji. Teraz w uchwale budżetowej wyraźnie widać, że koszt budowy Trasy Aglomeracyjnej w całości ma wynieść 40 789 318 zł. A końca prac nie widać. Początkowo już w sierpniu 2018 roku mieliśmy korzystać z tej drogi. Potem termin ten był odsuwany w czasie. W listopadzie 2018 usłyszeliśmy, że prace powinny zakończyć się w lutym tego roku. Czy tak się stanie?

Poniżej przedstawiamy print screen dotyczący wydatków związanych z Trasą Aglomeracyjną

 

PODZIEL SIĘ

5 KOMENTARZE

  1. Jakieś 20 mln. zł za 1 km. Aglomeracyjnej. A obwodnica Południowa wyjdzie dużo taniej, bo ok 10 mln. wraz z obiektami infrastrukturalnymi.

  2. Czasami tak bywa, generalnie ceny w branży budowlanej rosną z dnia na dzień, więc ciężko wszystko oszacować od samego początku.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here