Dobry sklep internetowy, czyli jaki?

0
129
fot. materiały prasowe

Popularność sklepów internetowych jest ogromna, w związku z tym przybywa też osób, które marzą o takim biznesie. Konkurencja jest jednak duża i nie wszystkim udaje się odnieść sukces sprzedażowy na jaki liczą. Każdy przypadek jest inny i nie zawsze da się po pozorach ocenić, dlaczego dany sklep radzi sobie świetnie, a inny musiał zostać zamknięty. Prawda jest jednak taka, że wielu właścicieli sklepów internetowych ulega wizji szybkich i łatwych pieniędzy, a porażki szybko ich zniechęcają. Nie wszyscy podchodzą do tworzenia sklepów internetowych z odpowiednią wiedzą i świadomością, nie zdają sobie sprawy z możliwych zagrożeń. Mimo, ze jest to ciekawy sposób na zarobek, musimy mieć świadomość, że nic nie spadnie nam z nieba. To praca, która nie „wykona się sama”. Przed założeniem takiego biznesu warto więc zdawać sobie sprawę, jakie cechy powinien posiadać dobry sklep internetowy. Wiedza ta pomaga uniknąć licznych błędów, a tym samym zwiększa szansę na skuteczną sprzedaż, o którą przecież w dobrym sklepie internetowym chodzi przede wszystkim.

Projekt sklepu internetowego

W przypadku sklepów internetowych, nie posiadamy fizycznego lokalu, który od pierwszego wrażenia buduje określoną opinię o naszych produktach. To zadanie w sieci pełni strona internetowa. Jest ona wizytówką, a także miejscem, które klient odwiedza, aby dokonać zakupów w sieci. Naprawdę warto zadbać więc o stworzenie sklepu internetowego, który będzie atrakcyjny wizualnie, ciekawy, estetyczny i dopasowany do profilu działalności. Oczywiście nieoceniona może tu okazać się pomoc grafika, który doradzi jaki projekt dobrze się sprawdzi w danym sklepie internetowym. Warto postawić też na przejrzystość i nowoczesny design.

Sklep internetowy przyjazny dla użytkownika

Dużo ostatnio mówi się o określeniu „user friendly” w odniesieniu do sklepów internetowych oraz stron www w ogóle. Dzisiejsze projekty tworzone są tak, aby klient miał jak największy komfort ich użytkowania. Ważne więc, aby wszystkie informacje były stosunkowo łatwe do odnalezienia, a korzystanie ze sklepu odbywało się intuicyjnie. Większość z nas odwiedzając różne strony internetowe zapewne tego doświadczyła. Na niektórych znajdujemy informacje płynnie, bez zawahania. Niektóre zaś rodzą frustrację, bo ciężko znaleźć jest to, czego szukamy. „Bardzo istotne jest też, aby ścieżka prowadząca klienta od wyboru towaru do finalizacji zakupów była stosunkowo krótka i nie wymagała zbędnych kliknięć.” – mówi Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona.

Szybkość ładowania strony

fot. materiały prasowe

Czas jest dziś bardzo cenny, dlatego sklepy internetowe tworzone powinny być tak, aby klient jak najszybciej mógł zakupić to, czego potrzebuje. Zbyt długie ładowanie się strony może zniechęcić nawet najwierniejszego klienta. Nie warto ryzykować!

Responsywność

Urządzenia mobilne to dziś bardzo popularne narządzie, za pomocą którego robimy zakupy w sklepach internetowych. Dobry projekt zakłada więc, że strona będzie wyglądała tak samo zarówno na monitorze komputera, jak i na smartfonie lub tablecie. Klient może się bardzo rozczarować, gdy lubiany przez niego sklep na telefonie będzie dużo trudniejszy w obsłudze i nie będzie przypominał tego, który wyświetla się na monitorze komputera.

Szybkie płatności online

Usprawnienia takie jak płatności online są już dziś normą w większości sklepów. To wyznacznik nowoczesności i podążania z duchem czasu. Wiele sklepów internetowych proponuje nawet więcej – na przykład możliwość dokonania płatności do 30 dni od dnia dokonania zakupów. Jeśli jedyną formą płatności w sklepie online jest przelew tradycyjny, najwyższa pora to zmienić. To dziś dość przestarzała i zbyt czasochłonna forma płatności dla wielu klientów.

Marketing internetowy

„Reklama jest dźwignią handlu”, tak mówi powiedzenie. Taka jest jednak prawda, trudno o skuteczną sprzedaż bez dobrej reklamy. Możemy mieć doskonale zaprojektowaną stronę, jednak co po tym, jeśli klienci nie wiedzą o jej istnieniu. Wielu właścicieli sklepów internetowych nie chce inwestować w reklamę, nie widzi takiej potrzebyReklama internetowa to jednak bardzo skuteczne narzędzie, bez którego trudno jest wypromować sklep. A przecież dobry sklep to również taki, który jest znany i lubiany przez klientów. Jeśli nie mamy wiedzy na temat meandrów reklamy online, warto zaufać agencji marketingu internetowego. Zaplanuje ona dla sklepu skuteczną kampanię reklamową, uwzględniając specyfikę sklepu, grupę docelową, a nawet dostępny budżet.

Kontakt z klientem

Relacje z klientem są niezwykle ważne, to na nich przecież stoi cała sprzedaż sklepu internetowego. Warto dbać więc o odpowiednią komunikację, badać poziom satysfakcji, pozostawać z klientami w kontakcie i przesyłać im zaktualizowane oferty sklepu. Nie zapominajmy też o komunikacji przez social media, czat oraz telefon. Odpowiadając, nawet na trudne pytania, pokazujemy zainteresowanie i troskę. Brak zainteresowania klientem bardzo często przekłada się na jego brak zainteresowania naszym sklepem. Pokazujmy klientom, że są ważni, a w naszym sklepie zawsze znajdą potrzebną pomoc.

Pomysł

Oczywiście dobry sklep internetowy to taki, który działa w oparciu o dobry pomysł. Czasem może on być zaskakujący, a czasem banalnie prosty. Ważne jest jednak to, aby zaoferować klientowi produkt, którego w danym momencie szuka i potrzebuje. Czasem jest to potrzeba oczywista, a czasem wykreowana na potrzeby sprzedaży. Pomysłów na sklepy internetowe jest niemal tylu, co jej właścicieli. To przestrzeń dla najróżniejszych produktów i koncepcji.

Elastyczność

Dobry sklep internetowy powinien zmieniać się wraz z dynamiczną rzeczywistością i dostosowywać do potrzeb swoich klientów. W biznesie nic nie jest stałe, to jego podstawowa zasada. Sklep internetowy powinna cechować go elastyczność i otwartość na zmiany. Warto korzystać z narzędzi takich jak Google Analytics, aby na bieżąco mieć wgląd w zachowania zakupowe konsumentów. To często wiedza na wagę złota, która pozwala wprowadzać bardzo pomocne usprawnienia. Śledzenie aktualnych trendów to również istotny czynnik, który pozwoli nam nie pozostać w tyle względem konkurencji.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here