Czyste powietrze i brudne chodniki. W którym kierunku idą miejskie porządki?

0
210
fot. pixabay

Mieszkańcy Zielonej Góry mają spore szanse, żeby żyć w mieście wolnym od smogu. Wszystko to za sprawą uchwały dotyczącej zmiany kopciuchów na ekologiczne piece, czy chociażby wprowadzenie elektrycznych autobusów. Do widocznych efektów droga jeszcze długa, ale w tym kierunku następują zmiany. Jednak pod koniec ubiegłego roku, członkowie lubuskiego klubu Platformy Obywatelskiej zwrócili uwagę na przyziemne porządki, czyli to co dzieje się na naszych chodnikach.

Czas zejść na ziemię?

Młodzi członkowie PO zwrócili uwagę na zanieczyszczone ulice, z którymi miejskie służby niewiele robią. – Dopiero w momencie zgłoszenia przez mieszkańców i radnych jest coś z tym problemem robione, a nie jest to monitorowane na bieżąco – mówił podczas grudniowej konferencji Grzegorz Gryncewicz z klubu PO. Działacze apelowali, aby straż miejska regularnie interweniowała w sprawach zgłaszanych przez mieszkańców i monitorowała miasto pod kątem nielegalnych wysypisk śmieci. Członkowie PO zaproponowali, aby miasto na stronie internetowej urzędu, utworzyło zakładkę, dzięki której mieszkańcy mogliby zgłaszać prośby o interwencje i wskazywać zaśmiecone miejsca.

Apele, prośby i interwencje. Czy to coś dało?

A. Janecki, G. Gryncewicz

Sprawdziliśmy, jakie kroki podjęli działacze i, czy rzeczywiście miasto ma szansę na odrobinę świeżości. Członkowie PO twierdzą, że tak. A to wszystko w związku z e-usługami, jakie miasto chce wprowadzić na stronach miejskich urzędów (czytaj: Miasto wprowadza ciekawe innowacje). Młodzi działacze uważają, że to właśnie dzięki nagłośnieniu przez nich pomysłu zgłaszania interwencji online, prezydent Kubicki przyspieszył procedurę wdrażania systemu. – Nasz apel do władz miasta, opłacił się. E-usługi to bardzo dobry pomysł. Dla nas najważniejsze jest, że nasza prośba została usłyszana i tutaj należą się dla pana prezydenta podziękowania. Mamy nadzieję,że nasze kolejne pomysły również zostaną docenione i wdrożone. Priorytetem jest dla nas rozwój Zielonej Góry – komentuje Andrzej Janecki.

Inwestycja związana z e-usługami ma zostać zrealizowana do sierpnia 2018 r.

Przypominamy o możliwościach, jakie mają przynieść e-usługi:

– Aplikacje mobilne, które pozwolą na zgłaszanie nieprawidłowości z możliwością dołączenia zdjęć np: ubytków w drodze, chodnikach, rozmaite miejskie bałagany. Mieszkańcy będą mogli zgłaszać to za pomocą aplikacji. Ponadto aplikacja będzie posiadała moduł GPS, więc miasto będzie od razu wiedziało w którym miejscu znajduje się zgłaszany problem.
– Aplikacja służąca komunikacji dwubiegowej między urzędem, a mieszkańcami. Czyli nie tylko mailem, ale też sms’em, z informacjami o stanie realizacji zgłoszenia mieszkańców.
– Aplikacja dotycząca stanu oraz dostawy wody, prądu, kanalizacji, miejsca poboru wody. -Informacje dotyczące urządzeń ratujących życie i tego, gdzie się znajdują.
– Aplikacje, dzięki którym będzie można zgłaszać informacje dotyczące imprez, jakie dzieją się w mieście.
– Będzie możliwość uzyskiwania informacji dot. różnego rodzaju sytuacji kryzysowych.
– Możliwość e-płatności. Skończą się kolejki do kasy w Urzędzie Miasta.
– Będzie opracowana aplikacja związana m.in. z planem zagospodarowania przestrzennego.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here