Czy w Zielonej Górze pojawią się buspasy na całej trasie autobusów?

3
926
fot. ZielonaNews.pl

Radny Jacek Budziński po raz kolejny w imieniu mieszkańca miasta pyta urzędników o miejskie sprawy. Tym razem chodzi o bus pasy. – Mieszkaniec Zielonej Góry pyta czy w mieście planowane jest utworzenie buspasów dla komunikacji miejskiej nie tylko odcinkowo lecz i na całej trasie? – pyta radny.



Buspasy tam gdzie duży ruch

W odpowiedzi magistrat wyjaśnia buspasy tworzy się na ciągach komunikacyjnych, na których występuje kongestia ruchu, a częstotliwość kursowania autobusów jest wysoka. – Najczęściej buspasy wydziela się na trasach z co najmniej trzema pasami ruchu w jednym kierunku. W naszym mieście przy obecnym układzie komunikacyjnym nie ma możliwości tworzenia buspasów na całych trasach przejazdu autobusów ponieważ maksymalna ilość pasów w jednym kierunku to dwa lub jeden pas (wyjątek stanowią dojazdy do skrzyżowań, gdzie trzeci pas to prawo-skręt lub lewo-skręt) – wyjaśnia Miejski Zakład Komunikacyjny.



Czy poprawi się sytuacja?

Jak tłumaczy MZK w Zielonej Górze istnieje jeden główny korytarz, na którym autobusy kursują z częstotliwością większą niż co ’10 minut tj. odcinek od ul. Wyszyńskiego, al. Wojska Polskiego, Bohaterów Westerplatte, Staszica i ul. Waryńskiego, ale autobusy nie mają problemów z pokonaniem tego odcinka. – Problematycznym i skutkującym opóźnieniami w realizacji kursów jest odcinek ulic: Dąbrówki, Długiej i al. Konstytucji 3 Maja, jednak autobusy nie kursują tam z częstotliwością większą niż co ’15 minut.Sytuacja na wspomnianym odcinku z pewnością ulegnie poprawie po przebudowie skrzyżowania ulicy Wrocławskiej z ulicą Sienkiewicza oraz po wybudowaniu Obwodnicy Południowej – wyjaśniają urzędnicy.



Buspasy w Zielonej Górze

Natomiast odcinkowe buspasy na wniosek MZK zostały wprowadzone przy:

– pokonywaniu skrzyżowania Lwowska – Wrocławska w kierunku do Cmentarza ,

– pokonywaniu skrzyżowania ul. Chrobrego z ul. Piłsudskiego ( lewo-skręt ),

– Szosa Kisielińska na wysokości „Os. Pomorskiego” w kierunku Kisielina ,

– ul. Batorego odcinek tworzący pas postojowy dla autobusów,

– ul. Batorego odcinek od wyjazdu z LeroyMerlin do zatoki autobusowej przed Rondem Stefana Batorego.

PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

  1. Buspasy możnaby wykonać na ul. Bohaterów Westerplatte.
    Zmniejszy to ruch pojazdów osobowych w centrum.
    Kiedyś był już podobny pomysł aby tę ulicę zrobić dla pojazdów innych niż autobusy jednokierunkową

  2. Ktoś się naoglądał wielkich miast i wydziwia. Gdzie buspasy w taki małym miasteczku? Wprowadzenie ograniczeń na ulicy Boh.Westerplatte spowoduje paraliż innych ulic bo ruch się jedynie przeniesie w inne miejsca. Wystarczy zobaczy co się stało podczas remontu ulicy dworcowej. Cały ruch przeniesiony na inne ulice i zakorkowana Westerplatte, Chrobrego i Sulechowska przy wiadukcie. Zdecydowane nie dla ograniczania ruchu. My nie mamy problemów z korkami tak jak w innych miastach… Wystarczy udrożnić ulice i jest bezproblemowy ruch w mieście. Obwodnice poprawią tylko sytuację.

  3. Wyszukane słownictwo urzędasów nie zmieni polsko brzmiącego „wąskie gardło” w kongestię.
    A od takiego uczonego gadania nie unikniemy korków w mieście.
    Dobrze, że wreszcie otwarto całą Dworcową i Aglomeracyjną to ruch przeniesie się z powrotem na te ulice. Teraz czekajmy na wiadukt na Batorego. Szkoda że jeszcze tam na Batorego nie ma drogowców.
    Znowu ze strony urzędasów wydających naszą kasę nie ma koordynacji pracy.
    Ale oni nie mają czasu, ryją Wikipedię w poszukiwaniu coraz to dziwniejszych słówek od których wcale nie będą mądrzejsi.
    Nie wiem, czy zmieniono plan zagospodarowania dla „Zastalu” ale zanim wejdzie tam deweloper miasto musi zagwarantować sobie teren na szeroką ulicę od Towarowej teraz niestety do Ludowej.
    I tam powstanie kongestia ruchu. Bo miasto czyli księciunio Kubicki nie pomyślał o ulicy od ronda na Batorego do Ludowej do bramy „Zastalu”.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here