Co z przebudową prawoskrętu przy ul. Batorego?

4
1867
fot. ZielonaNews.pl

Po raz kolejny radny Sławomir Kotylak pyta o plany miasta wobec prawoskrętu przy ul. Batorego. Prawoskręt ma umożliwiać płynny wjazd w Trasę Północą. W praktyce nastręcza wielu trudności, a i o wypadek tutaj nie trudno.



Co z prawoskrętem przy ul. Batorego?



Niespełna rok temu S. Kotylak pytał o przebudowę tego praowskrętu (czytaj więcej: Co z prawoskrętem przy ul. Batorego?). Wówczas miasto przedstawiło koszty jakie musiałoby ponieść by przebudować ten odcinek drogi. Koszt realizacji takiej inwestycji miał wynieść ok. 430 tys. zł. Wówczas magistrat informował, że wykonanie przebudowy jest uzależnione od posiadanych w budżecie pieniędzy.

Kiedy będzie przebudowa?



Teraz S. Kotylak ponownie wraca do tematu. – Proszę o udzielenie odpowiedzi na pytanie, kiedy zostaną podjęte prace mające na celu przebudowę prawoskrętu, tj. pasa włączenia się do ruchu na Trasę Północną z ulicy Batorego – pyta Kotylak. Podkreśla, że korzystania z pasa nie umożliwia płynnej jazdy. – Pas włączenia powinien służyć do płynnego zbiegania się potoku pojazdów, które jadą dwiema różnymi drogami, poprzez osiągnięcie podobnych prędkości na sąsiadujących pasach. W związku z tym, że koncepcja ta nie znalazła zastosowania w dotychczasowych pracach modernizacyjnych, związanych z przebudowa Ronda Batorego, oczekuje jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, w jakim terminie nastąpi przebudowa tego prawoskrętu – dopytuje radny.

Czy są pieniądze na ten cel?



Magistrat jednak nie pozostawia złudzeń i informuje, że przebudowy na razie nie przewiduje. – Departament Zarządzania Drogami jest w posiadaniu dokumentacji i pozwoleń ZRID na wyżej wymienioną inwestycję. Niestety brak środków finansowych w budżecie Miasta na ten cel aktualnie uniemożliwia realizację takiego zadania – wyjaśnia Krzysztof Kaliszuk, wiceprezydent miasta.

 

PODZIEL SIĘ

4 KOMENTARZE

  1. A może pierwsze Sławomir Kotylak wyjaśni czytelnikom dlaczego nie ma pieniędzy na obwodnicę Droszkowa. Gdzie zapodział miliony zgromadzone na budowę mostu w Milsku i obwodnice wsi po trasie dojazdu. Jego szefowa obiecywała obwodnicę Droszkowa z pieniędzy zaoszczędzonych w przetargu na całe zadanie.
    Była kasa, był przetarg, wyszła oszczędność i nagle kasa przepadła. Co się z tym stało p. Kotylak???

  2. A czy przewidziany jest remont Al. Zjednoczenia od Aglomeracyjnej do wiaduktu?
    Ten odcinek to masakra.
    Przy okazji przywróciłbym organizację ruchu w okolicy wiaduktu obowiązującą w trakcie przebudowy wiaduktu na Batorego (tylko dla aut <3,5t). Wyjazd z Osadniczej w kierunku Przylepu nie jest zbyt bezpieczny w obliczu aut jadących (często zbyt szybko) od strony Przylepu.

  3. @jam
    Aby przywrócić tam taki wyjazd trzeba by przebudować to skrzyżowanie a jest tam bardzo ciasno. Chyba bezpieczniej byłoby wyjechać w kierunku Castoramy i zawrócić na rondzie przy „Aglomeracyjnej”.
    Wyjazd z Osadniczej w kierunku Przylepu jest nieciekawy. Niedawno ktoś mi tam wyjechał zza pojazdu (na prawym pasie auta jechały wolno i jeden przepuszczał wyjeżdżającego), że mogłoby dość do stłuczki, ale w porę zareagowałem i jechałem stosunkowo wolno. Najgorsze, że kierowca, który wymusił nawet nie rozejrzał się czy coś nie jedzie na drugim pasie i jechał na pewniaka.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here