Kiedy otwarcie ul. Bema i ul. Dworcowej? (ZDJĘCIA)

4
3303
fot. ZielonaNews.pl

20 listopada informowaliśmy, że do końca roku powinien zostać oddany do użytku fragment ul. Dworcowej, od ronda Maćkowiaka do ronda przy ul. Ułańskiej. Była szansa, że zostanie otwarta także ul. Bema (czytaj więcej: Wkrótce otwarcie ul. Dworcowej). Tak się jednak nie stało. A mieszkańcy dopytują: Co z otwarciem ul. Dworcowej i ul. Bema. Jak się jednak okazuje, musimy się uzbroić w cierpliwość i jeszcze poczekać.

Kiedy koniec prac przy Centrum Przesiadkowym?

Na otwarcie tej części miasta zielonogórzanie czekają od dawna, bo remont rozpoczął się w marcu. Teraz wiadomo, że ul. Dworcowa i ul. Bema będzie najprawdopodobniej otwarta razem z całym Centrum Przesiadkowym. Kiedy zatem koniec prac? – Termin, w zależności od pogody, jest przewidywany na kwiecień 2019 – poinformowała nas Barbara Langner, dyrektorka MZK. Jeśli zima będzie sprzyjająca, to pod koniec kwietnia inwestycja powinna zostać oddana do użytku. Dopytywaliśmy, czy jest szansa, na nieco wcześniejsze oddanie do ruchu ul. Dworcowej i ul. Bema, ale dyrekcja MZK zastrzegała, że zakład nie ma na to wpływu i nie jest w stanie tego przewidzieć.

Przypomnijmy, że przebudowa ul. Dworcowej przy PKS napotkała na spore utrudnienia. – Przy PKS, grunt jest tak nienośny, że trzeba będzie założyć geokratę. To są działania, których nikt się nie spodziewał. Każdy myślał, że to będzie prosta robota. A to kolejne roboty dodatkowe – tłumaczył w grudniu na antenie Radia Zielona Góra Krzysztof Kaliszuk (czytaj więcej: Kiedy ul. Dworcowa i wiadukt przy ul. Batorego będzie gotowy?).

Centrum Przesiadkowe to część wielkiej inwestycji

Centrum Przesiadkowe  to ogromna inwestycja za prawie 20 mln zł, która wiązała się z wyburzeniem części istniejących (choćby punkt sprzedaży biletów) budynków i postawieniem zupełnie nowych, dostosowanych także do obsługi taboru elektrycznego. (tutaj znajdziecie wizualizacje Centrum Przesiadkowego w Zielonej Górze). Budynki, pętla autobusowa, stacje z ładowaniami autobusów i miejsce, gdzie obsługuje się pasażerów będą znajdować się bliżej dworca PKP. Rondo H. Maćkowiaka zostało przebudowane. A w miejscu pętli autobusowej i punktu sprzedaży bilety powstanie kolejne rondo. Całość będzie zadaszona, dzięki czemu pasażerowie tzw. suchą stopą będą mogli dojść do dworca PKP. Budowa Centrum Przesiadkowego to część ogromnej inwestycji związanej z niskoemisyjnym transportem. To w ramach tego projektu zielonogórski tabor w większości będzie wyposażony w elektryczne autobusy. Powstają także stacje ładowania (Czytaj więcej: Stacje ładowania autobusów elektrycznych). W ramach tego projektu przebudowywany jest m.in. wiadukt przy ul. Batorego i modernizowana zajezdnia MZK.

4 KOMENTARZE

  1. Choćby Urząd zaklinał rzeczywistość jak tylko potrafi, to i tak jest to bubel organizacyjny ze strony Urzędu.
    Dlaczego nie zakończono ulicy Bema i Sulechowskiej? Przecież tam nic nie stało na przeszkodzie.
    Dlaczego nie zakończono ulicy Dworcowej od Bema do wjazdu na Dworzec Autobusowy?
    Tylko to znacznie poprawiłoby ruch w tym miejscu. Ale po co? Do wyborów jeszcze trochę czasu.

  2. A co z Batorego ? Rok trwał remont ulicy Batorego ,a remont wiaduktu myślę że potrwa do końca 2019.
    Całe miasto zakorkowane ale kogo to obchodzi…..

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here