By przejść przez to przejście trzeba biegiem pokonać „zebrę”. Radna prosi o zmiany

1
1264
fot. Print screen Google Maps

Radna Anita Kucharska-Dziedzic poruszyła temat sygnalizacji świetlnej dla pieszych na ul. Długiej w Zielonej Górze w kierunku ul. Moniuszki nieopodal hotelu Ruben.

Czytaj dalej za reklamą —>



Na części przejścia sygnalizator się włącza później…

Radna zauważa, że sygnalizator ze światłem zielonym najpierw włącza się na części przejścia bliżej od strony ul. Moniuszki. – Na drugim sygnalizatorze światło zielone włączane jest kilkanaście sekund później, przez co piesi najczęściej biegiem pokonują „zebrę”, żeby uniknąć postoju na wysepce pomiędzy pędzącymi autami i zdążyć pokonać cały dystans. Warto zaznaczyć, że i piesi (sygnalizator 2) i kierowcy oczekują w tym samym czasie na czerwonym świetle – wyjaśnia Kucharska-Dziedzic. I pyta, czy jest szansa na zmianę.

Czytaj dalej za reklamą —>



Jak zmienić sygnalizację?

– Czy można tak ustawić sygnalizację świetlną dla pieszych, żeby mieli szansę pokonać całą jednię na zielonym świetle, konkretnie czy sygnalizator nr 2 mógłby włączać zielone światło w tym samym albo zbliżonym czasie do sygnalizatora 1? – pyta radna. I zaznacza, że zmiana jest o tyle ważna, że przy ul. Moniuszki znajdują się dwa przedszkola wobec czego często rodzicie przebiegają z dziećmi pod pachą, żeby zdążyć przejść na zielonym i nie stać na wysepce – wyjaśnia radna.

Czytaj dalej za reklamą —>



Magistrat: Sygnalizacja jest optymalna, ale będzie analiza

W odpowiedzi na interpelację radnej prezydent miasta poinformował, że sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniu ulic. Konstytucji 3 Maja – Moniuszki – Fabrycznej – Długiej zostało ustawiona jak najbardziej optymalnie dla najbardziej obciążonych kierunków ruchu tzn. ciągu Konstytucji-Długa. – Doraźne dokonanie zmian w sygnalizacji spowoduje poważne utrudnienia w synchronizacji całego układu jak i poszczególnych kierunków ruchu (od ul. Łużyckiej do Wrocławskiej). Ewentualne zmiany w działaniu sygnalizacji mogą zostać wykonane po szczegółowej analizie ich zasadności, które Departament Zarządzania Drogami planuje w ramach zadania: Poprawa przepustowości obwodnicy śródmiejskiej” – wyjaśniają urzędnicy.

 

 

 

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

  1. Tak szczerze mówiąc, to przy tak ruchliwych ulicach i skrzyżowaniu oraz tak wielu pasach ruchu do pokonania przez pieszego, standardem staje się tworzenie kładek nad ulicą, które pozwalają szybciej i bezpieczniej pokonać pieszemu ulicę, a przede wszystkim bez czekania na zielone światło. Z drugiej strony upłynnia to ruch samochodów, bo w taktach sygnalizacji nie trzeba uwzględniać przejść dla pieszych, które są bezkolizyjne. Czy w ogóle w ZG takie rozwiązania się rozpatruje? Ulic gdzie takie kładki byłyby uzasadnione jest raptem kilka w całym mieście (Konstytucji-Długa, Westerplatte-Wojska Polskiego, Zjednoczenia, Sulechowska, Batorego).

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here