Miasto przez najbliższe trzy lata dofinansuje loty z Babimostu łączną kwotą 4,65 mln zł. – Będziemy chcieli zawrzeć umowę na dofinansowanie lotów międzynarodowych z Babimostu – mówił podczas wczorajszej sesji rady miasta prezydent Janusz Kubicki. Kwota została ustalona i podana przez urząd marszałkowski. W tym roku mielibyśmy zapłacić 1,5 mln zł, w następnym 1,85 a w 2020 – 1,3 mln zł.
Co z zaległościami w dofinansowaniu lotniska?
Przy okazji uchwały związanej z dofinansowaniem lotniska w Babimoście wywiązała się dyskusja na temat zobowiązań, z których prezydent nie wywiązał się wobec lotniska. Na tę kwestię zwrócił uwagę Kazimierz Łatwiński, radny PiS. – Prezydent powinien wywiązać się z pewnych uzgodnień z zarządem województwa dotyczących dodatkowych lotów w ciągu dnia w okresie świąt. Tutaj miasto, z tego co się słyszy, też poczyniło pewne obietnicy – przypominał. Napomknął również, że warto również pomyśleć o tym, by loty z Babimostu do Warszawy odbywały się częściej w ciągu dnia, tym bardziej, że w tej chwili dojazd do Warszawy jest znacznie utrudniony.- Ja też bym się cieszył gdyby doszło do uruchomienia lotów czarterowych z Babimostu, ale również do bardziej dogodnych dla pasażerów lotów i wyloty z Babimostu w ciągu dnia – mówił.
Na co prezydent odparował: Panie Kazimierzu, jeśli Pan poczynił w imieniu miasta jakieś ustalenia, to proszę nas o tym informować. Prosiłbym informować również mnie, bo ja sobie nie przypominam żadnych rozmów w tym zakresie, o którym Pan mówi, więc jeżeli Pan podejmuje zobowiązania w imieniu miasta, to informuje, że nie ma Pan najmniejszego prawa, żeby jakiekolwiek zobowiązania w imieniu miasta zawierać. A jeśli Pan to zrobił, to proszę nas o tym informować. Bo ciężko później zrealizować to, o czym się nie wie, bo ktoś sobie coś poustalał – wyjaśnił.
Miasto dopłaca do lotów po 1 tys. zł do biletu
Dodał także, że dopłacanie do lotniska jest kosztowne, a miasto do każdego biletu dopłaca 1 tys. zł. – Poczułem się tak, jakby żaden do Warszawy z Babimostu latali tylko mieszkańcy Zielonej Góry, a żaden inny nie poleciał. Ja do każdej złotówki zapłaconej przez inny samorząd w województwie dodam dwa złote. Żaden inny samorząd w województwie nie czuje potrzeby żeby dofinansować loty do Warszawy. Ja będę zwolennikiem tego, żeby to lotnisko się wreszcie otworzyło na świat, a nie tylko na loty do Warszawy. Przylgnęła do tego lotniska, pewnie trochę krzywdząca łatka, że to jest lotniska, żeby urzędnicy „du**” do Warszawy (przepraszam, że się źle wyraziłem) przewieźli w tę i z powrotem – skwitował prezydent.
Jeśli latać z Babimostu, to w świat
Prezydent podkreślał, że jeśli miasto ma dopłacać do lotów z Babimostu, to niech otworzy się na świat. – Ja uważam, że jeżeli można uruchomić loty międzynarodowe, to będę to robić. Być może moja determinacja, związana z tym, że że mówiłem, że „tak”, ale muszą być loty międzynarodowe, spowoduje to, że one wreszcie są. Bo tak to zostaniemy tylko z lotami do Warszawy. Ja stawiam warunki, chcę żeby to rozwijało się, a nie żeby ta, była stagnacja. To nie są małe pieniądze. Bo to jest prawie 5 mln zł – mówił.
Ostatecznie uchwała dotycząca dofinansowania na loty międzynarodowe została przegłosowana jednogłośnie.
Połączenie z jakimkolwiek portem lotniczym w Berlinie otworzyło by możliwości na podróże po całym świecie, zatem do dzieła 😀
super czekamy:))
Babimost-Londyn?
Londyn.
Dortmund
Wielka brytania
Monachium
Rzeczywiście dojazd do Warszawy w najbliższych miesiącach jezt znacznie utrudniony, zatem samolot z tańszymi biletami byłby doskonałym rozwiązaniem a loty międzynarodowe
– BEZCENNE !
To może jakieś połączenie do Kassel-Calden za rozsądną cenę.
Marzyciele – połączenie musi być rentowne.
Teraz najbardziej oblegane relacje to Wielka Brytania i Norwegia.
Loty nawet dwa razy w tygodniu jak ze Szczecina to już coś…
Sztokholm
San Escobar
Tanie linie lotnicze obsługują dla Sztokholmu lotnisko Sztokholm Skavsta oddalone od centrum o 100km 🙁
Zamiast pojedyncze głosy typu ja chcę tu a ja tu polecieć raz na rok to może niech portal zielonanews.pl zrobi ankietę ale nie z miastami tylko może z państwami na początek i wrzucić też coś takiego na FB…
Podobnie dla norweskiego Oslo jest z lotniskami tanich linii jak dla Sztokholmu.
Lepiej w Norwegii latać do Stavanger bo lotnisko jest obok niedaleko (10km) w mieście Sola (czyt. Sula).
Stavanger wielkością odpowiada Zielonej Górze ale ma międzynarodowe lotnisko obsługujące kierunki do 15 krajów Europy. To jest zagłębie naftowe Norwegii z siedzibą firmy Statoil, która tam dalej istnieje i ma się dobrze (kanadyjska Circle K kupiła tylko stacje paliw).
Frankfurt am Main! Frankfurt han
w kosmos