Prawie 15 mln zł za połączenia z Babimostu do Warszawy. Będą w korzystnych godzinach

10
1845
Loty z Babimostu
fot. fanpage Lotnisko Zielona Góra-Babimost

– Udało nam się rozstrzygnąć przetarg, do którego przystąpiły PLL LOT. Połączenia z Warszawą będą kontynuowane w korzystniejszych godzinach – poinformował dzisiaj Marcin Jabłoński, członek zarządu woj. lubuskiego

Jak poinformował Urząd Marszałkowski w wyniku zakończonego przetargu, PLL LOT będą kontynuować połączenia Zielonej Góry z Warszawą w okresie od 1 kwietnia br. do 31 grudnia 2020 r., a województwo lubuskie na promocję regionu poprzez połączenia lotnicze przeznaczy w tym okresie 14,9 mln zł.

Loty do Warszawy będą w korzystniejszych godzinach

– Efektem naszych starań jest skorelowanie strategii lotów PLL LOT czyli narodowego przewoźnika z naszymi oczekiwaniami – powiedział O szczegółach uzgodnień z przewoźnikiem opowiedział dyr. Sławomir Kotylak. – Dwa lata temu, LOT przyjął strategię tzw. hub-a, skutkiem której wylatywaliśmy z Babimostu bardzo wcześnie, a wracaliśmy z Warszawy bardzo późno. Teraz wspólnie  ustaliliśmy, że ta strategia wymaga korekty i w związku z tym mamy nowe godziny, jako efekt konsensusu pomiędzy liczbą operacji możliwych do przeprowadzenia w Porcie Lotniczym Zielona Góra z liczbą odlotów możliwych do zrealizowania w Porcie Lotniczym Chopina w Warszawie.

Godziny poranne będą wyglądać następująco: przyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane pomiędzy godz. 7.45 a 8.30, a wyloty z Zielonej Góry do Warszawy mają być zrealizowane pomiędzy 8.15 a 8.45. Godziny wieczorne będą wyglądać następująco: wyloty z Warszawy do Zielonej Góry mają być zrealizowane między 20.00 a 20.45, a powrót z Zielonej Góry do Warszawy między 20.45 a 21.30. – To najlepsze godziny jakie istnieją w ofercie Portu Lotniczego w Warszawie. Udało nam się osiągnąć te godziny dzięki staraniom pana senatora Sługockiego i pana Marcina Jabłońskiego, a także dzięki dyrektorowi PPL oraz prezesowi LOT, który zdecydował się nam przyznać możliwość operowania w Porcie Lotniczym Chopina w godzinach największego obłożenia startów i lądowań – dodał S. Kotylak. – Jak widać ulega też zmiana rotacji, bo mamy poranny przylot i odlot oraz wieczorny przylot i odlot. A zatem w ciągu jednej doby jesteśmy w stanie polecieć i wrócić do Warszawy jak i będąc mieszkańcem spoza regionu lubuskiego przylecieć do Zielonej Góry i w tym samym dniu powrócić do Warszawy.

Loty czarterowe do Turcji

Nowe godziny odlotów i przylotów będą obowiązywać od czerwca br. Jak zauważył M. Jabłoński, pojawiły się także nowe możliwości korzystania z infrastruktury portu lotniczego. Chodzi o czarterowe loty operatorów turystycznych do tureckiej Antalyi, która jest dziś uczęszczanym wakacyjnym ośrodkiem. – Firma Coral zaczęła już sprzedawać oferty turystyczne, co wiąże się z porozumieniem, jakie zawarliśmy z tą firmą co do korzystania z infrastruktury lotniskowej do lotów czarterowych do Turcji w okresie wakacyjnym. Mamy nadzieję, że wielu turystów z Lubuskiego zdecyduje się do skorzystania z pobytów wakacyjnych na riwierze tureckiej. Jeśli okaże się, że Lubuszanie chętnie z tego korzystają, to ułatwi to nam rozmowy w przyszłości.

M. Jabłoński poinformował też o działaniach podjętych przez Urząd Marszałkowskich dotyczących objęcia naszego połączenia z Warszawą tzw. procedurą PSO (Public Service Operation), polegającą na wsparciu finansowym dla regionalnych połączeń z budżetu państwa. – To by miedzy innymi pozwoliło uniknąć wspierania przewoźników pieniędzmi przeznaczonymi na promocję województwa – dodał. – Gdybyśmy zdobyli ten status, byłoby nam łatwiej i sprawniej organizować postępowania przetargowe.

Źródło: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego

PODZIEL SIĘ

10 KOMENTARZE

  1. Blisko 15 mln zł za jeden kurs dziennie do Warszawy. A nie, pomyliłem się. Tak naprawdę nie codziennie tylko od niedzieli do piątku przyloty i od poniedziałku do soboty odloty. Pomysł jak najbardziej chybiony, bo oprócz Zielonej Góry, nie ma absolutnie nikt jak dojechać na to lotnisko bez samochodu. Jeżeli województwo było gotowe poświęcić takie fundusze na loty, to powinni zapewnić chociaż dojazd i odbiór pasażerów z tego lotniska jakimś PKSem albo chociaż pociągiem. Jak można zwiększyć zainteresowanie lotami do Warszawy jak absolutnie wszyscy poza Zieloną Górą nie mają żadnego sposobu na dostanie i wydostanie się z lotniska poza swoim autem?

  2. wszystko ładnie cacy. Tylko te godziny. jak mam dotrzeć w godzinę do Kajetan, środkami lokalnymi. nie realne 🙁

  3. ok. 23 tys. pasażerów w 2018 to daje tak z 650 zł dopłaty do jednego pasażera tylko z tego programu :/

  4. Kiedy będą znane konkretne godziny przylotów i odlotów?
    Na razie mamy tylko przedział od – do…

  5. WymiataczPL nie jeden a dwa – doczytaj zanim skomentujesz. Co do dojazdu – racja. Dla mnie np. niezrozumiałe jest, dlaczego ten autobus lotniskowy pomija Sulechów. Przecież to spore miasto. A kursy dojazdowe odbywa bez brania pasażerów – no nie bezsens? Np. jadąc wieczorem po ludzi nie mógłby obsłużyć relacji Zielona Góra – Sulechów – Nowe Kramsko ? Tłumów pewnie nie będzie, ale zapewne jacyś ludzie by korzystali, obniżając deficytowość tej całej fanaberii.

  6. Wylot do Warszawy trochę za późno, na godzinie 10. już sie nie dostaniesz, to już wolałem byc wczesniej niż sie spóźnić na spotkanie

  7. Te lotnisko to jakiś nie wypał, daleko od miasta nie ma połączenia z miasta najlepiej było by przenieś te lotnisko do Przylepu i je rozbudować a z Przylepu Aeroklub lotnisko do Babimost.
    Babimost to nie wypał nigdy te lotnisko nie będzie popularne bo jest za daleko od miasta.

  8. Pisałam wielokrotnie, żeby przy okazji remontu linii kolejowej z Czerwieńska do Zbąszynka doprowadzić tory do lotniska, bo z lotniska do Babimostu już są.
    Jak na razie to żaden z marszałkowskich urzędników nie wypowiedział się, że to jest zły pomysł.
    Co mnie utwierdza w tym, że mam pomysł dobry.

  9. Ech no to od czerwca będzie 23 tys. pasażerów minus 1. Obecne godziny odlotów/przylotów miały sens dla kogoś, kto korzystał z Warszawy jako lotniska transferowego. Trzeba będzie przenieść się do Berlina albo Poznania….

  10. Popieram opinię, że wylot do Warszawy jest za późno. Spotkania, szkolenia, konferencje – nie jestem w stanie dotrzeć na czas. Teraz jest za szybko ale wolę być wcześniej niż później i się spóźnić.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here