Autobusy elektryczne niosą ze sobą wielkie zmiany, które już teraz są przez miasto wdrażane. Elektryczne autobusy to bardzo droga inwestycja, ale jak zapewnia prezydent miasta, bardzo korzystna.
Pętle, remonty i stacje ładowania
Konferencja dotyczyła podpisania umowy na budowę infrastruktury elektro-energetycznej i
teletechnicznej wraz z przebudową pętli autobusowych dla systemu stacji ładowania autobusów. Wykonawcami są konsorcjum dwóch firm Exalo Drilling S.A. i Instel Sp. z o.o Zielona Góra – Cieszy mnie, że to zielonogórskie firmy wykonają inwestycje – powiedział prezydent Janusz Kubicki. Firmy odpowiedzialne będą za infrastruktury elektro-energetycznej, czyli wykonanie zasilenia na pętlach autobusów elektrycznych. Wiąże się to z przebudowaniem niektórych pętli i przystanków. W związku z tym w następujących punktach powstaną stacje ładowania:
- ul. Batorego – 3 stanowiska ładowania.
- ul. Świerkowa 3 stanowiska ładowania.
- ul. Wrocławska 2 stanowiska ładowania.
- Oś. Śląskie – 3 stanowiska ładowania.
- ul. Botaniczna – 2 stanowiska ładowania.
- ul. Jędrzychowska – 2 stanowiska ładowania.
- ul. Wyspiańskiego – 3 stanowiska ładowania.
- ul. Zawadzkiego Zośki – 3 stanowiska ładowania.
- ul. Truskawkowa – 2 stanowiska ładowania.
- ul. Wyczółkowskiego – 2 stanowiska ładowania.
Niedawno pisaliśmy również, że pętla przy ul. Zawadzkiego Zośki będzie przesunięta (czytaj: Pętla na Zawadzkiego zmieni lokalizację). Prezydent poinformował również, że stanowiska ładowania pojazdów nie pojawią się w dzielnicy Nowe Miasto, ponieważ tam autobusy jeżdżą zbyt rzadko i nie ma potrzeby budowania stacji. Naładowany autobus w 100% jest w stanie pokonać odległość minimum 50 km bez dodatkowego ładowania. Jednak jest to tylko umowna odległość – Przy testach autobusy potrafiły przejechać ponad 120 km, natomiast innym razem w trudniejszych warunkach, kiedy było deszczowo, przejechał bez doładowania 80 km – powiedziała Barbara Langner dyrektor MZK Zielona Góra podczas dzisiejszej konferencji.
Autobusy elektryczne są tańsze
Wiele osób obawia się, że tak droga inwestycja wpłynie na ceny biletów. Tak jednak ma się nie zdarzyć. Podczas wcześniejszej konferencji prezydent Janusz Kubicki powiedział, że w tej kwestii nic się nie zmieni. Wciąż planowane jest też wprowadzenie darmowych biletów dla dzieci i młodzieży szkolnej. – Dla mnie podstawowe cele wprowadzenia autobusów elektrycznych są dwa. Pierwszy to zmniejszenie ilości spalin, a po drugie to wymiana taboru, bo część naszych autobusów ma lata świetności za sobą – powiedział dziś prezydent Janusz Kubicki – Szacujemy, że do 40 punktów procentowych jest niższy koszt funkcjonowania autobusu elektrycznego niż spalinowego. To jest standardowy, realny wariant – dodał prezydent.
Jak będzie funkcjonowała komunikacja miejska podczas zdarzeń jednorazowych typu Ksawery, Grzegorz i inne takie, gdy miasto przez kilka lub kilkanaście godzin będzie bez prądu?
Miasto zakupiło również 17 nowych autobusów spalinowych, przegubowych.
kiedy B Langner przestanie być dyrektorem?
a co źle Ci z nią?
Cała ZG w 17 autobusach heheheh
Proponuję rower, jest zdrowszy dla Nas. Nawet w pluchę czy zimą.