Wielopoziomowy parking powstanie przy Palmiarni (SONDA)

3
819
Parking wielopoziomowy w Zielonej Górze ze skateparkiem i boiskiem
Designed by Freepik

Wczoraj pisaliśmy o tym, że miasto zrezygnuje z budowy parkingu wielopoziomowego w okolicach teatru. Miał on powstać w ramach przebudowy Placu Teatralnego, który deptakiem miał się łączyć z Placem Matejki. Z uwagi na za wysokie koszty realizacji parkingu podziemnego, miasto z niego zrezygnowało, ale już ma kolejne miejsce, gdzie mógłby powstać.

Wielopoziomowy parking w centrum miasta

Obecnie najbardziej rozpatrywanym miejscem jest parking przy Palmiarni, który miałby kilka poziomów – wyjaśniał wiceprezydent Kaliszuk na antenie TVZG. Parking obsłużyłby nie tylko tych, co odwiedzają Winne Wzgórze, ale także osoby, które chciałyby pospacerować po starówce.

– To świetny pomysł. Brakuje parkingów w mieście. A nie każdy jest sportowcem, żeby poruszać się rowerem – wyjaśnia pan Grzegorz, mieszkaniec Zielonej Góry. Pani Anna jest podobnego zdania. – Ciężko się nie zgodzić. Gdybym nie mieszkała na krańcu Zielonej Góry chętnie bym chodziła piechotą, ale nie mogą sobie czasem pozwolić na godzinne spacery, żeby dojść do celu i z powrotem – tłumaczy.

A Waszym zdanie parking wielopoziomowy jest potrzebny w mieście?

Wielopoziomowy parking w centrum miasta to:

 

PODZIEL SIĘ

3 KOMENTARZE

  1. Nie tylko parkingów brakuje. Brakuje również bezkolizyjnych przejść dla pieszych, podziemnych i naziemnych. Przez ich brak tworzą się korki w mieście, np. skrzyżowanie Wojska Polskiego/Reja. Ludzi przybywa, samochodów przybywa a miasto stoi w miejscu. Był projekt na parking w centrum ale za drogo wyszło… No niestety postęp kosztuje. Jesteśmy na zachodzie Polski, bliżej nam do Berlina niż do Warszawy a żadnego postępu w infrastrukturze miejskiej. Od kilkudziesięciu lat jest tak samo.
    Ale Pan Kubicki jest zadowolony

  2. Wielopoziomowy parking to dobry pomysł. Ale nie tylko w centrum.
    Lepszym pomysłem jest bezpłatna komunikacja miejska dla wszystkich (choćby tylko przejazd do 3 przystanków).
    No i do tego ścieżki rowerowe (z przejazdami rowerowymi na przejściach dla pieszych) oraz sprawnie działająca wypożyczalnia rowerów miejskich z dużą liczbą stacji.

  3. Rozwiązania komunikacyjne mamy na poziomie miasta powiatowego a nie wojewódzkiego. A główne drogi w mieście sa juz nieprzejezdne ze względu na brak wiaduktów, etakad, przejść podziemnych. Ogólnie brakuje wizji i logicznych rozwiązań, np. dlaczego nikt nie pomyślał o połączeniu ul Energetyków z Sulechowską? Tylko postawiono tam bloki… To by rozladowalo poważnie ruch w mieście a szczególnie na Trasie Północnej i Batorego

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here