Ursus Bus dostarczy do miasta elektryczne autobusy

9
924
fot. materiały prasowe

Wczoraj (wtorek) zostało podpisane porozumienie prezydenta miasta Zielona Góra Janusza Kubickiego z dyrektor MZK Barbarą Langner. Dotyczyło ono wprowadzenia do miasta elektrycznych autobusów. Przetarg na dostawę pojazdów wygrała firma Ursus Bus (czytaj więcej: Rusza wielka inwestycja związana z elektrycznymi autobusami)

To największy taki przetarg w Europie

Spółka Ursus Bus wygrała przetarg na dostawę całkowicie elektrycznych autobusów do Zielonej Góry. Do dyspozycji będzie aż 47 niskopodłogowych 12 metrowych autobusów. Ursus Bus to zwyciężył nie tylko największy przetarg w Polsce, ale i w Europie na dostarczenie autobusów. Realizacja dostaw powinna nastąpić do 30 listopada 2018. Podczas wczorajszej konferencji prezydent Janusz Kubicki oznajmił, iż pierwsze autobusy powinny dotrzeć  na przełomie maja i czerwca.

Ekologiczny autobus

Model Ursus City Smile, który będzie kursował po mieście jest w pełni elektrycznym, nowoczesnym, 12-metrowym napędzanym wyłącznie energią elektryczną autobusem. Jest to autobus zeroemisyjny, a zatem nie emituje żadnych spalin do atmosfery, dzięki czemu pozytywnie wpływa na środowisko. Wytwarza również czterokrotnie mniej hałasu niż autobusy z napędem diesla i hybrydowym, co wpłynie pozytywnie miejski ekosystem Zielonej Góry. – Problemy miast ze smogiem, wymuszają na samorządach szukanie rozwiązań, które będą w stanie w znaczący sposób zminimalizować niekorzystny wpływ komunikacji na środowisko. Jednym z nich jest bezemisyjna komunikacja publiczna. Dlatego cieszy nas fakt, że aż 47 elektrycznych autobusów Ursus City Smile, które w ogóle nie emitują spalin, będzie mogło jeździć po ulicach Zielonej Góry – mówi Tomasz Nita, prezes Ursus Bus S.A. Ursus Bus S.A. od dłuższego czasu inwestuje w elektromobilność. Jest to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów transportu publicznego. W czerwcu 2017 spółka powołała konsorcjum „Polski E-BUS”. Celem inicjatywy jest stworzenie projektu nowego, polskiego autobusu elektrycznego następnej generacji dla transportu publicznego. Aktualnie w ofercie Ursus Bus znajdują się również autobusy trzeciej generacji o napędzie alternatywnym, które posiadają silnik elektryczny z ogniwami wodorowymi. Premierowy model został po raz pierwszy zaprezentowany w marcu tego roku.

Jakie był warunki przetargu?

W przetargu mogły brać udział firmy, które w ciągu ostatnich trzech lat zrealizowały zamówienia na minimum 15 pojazdów elektrycznych powyżej 7,5 t DMC, w tym jedno zamówienie na dostawę co najmniej siedmiu fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich. Kluczowym kryterium wyboru oferty była cena (60% wagi), a kolejne punkty można było otrzymać za gwarancję, skrócenie terminu pierwszej dostawy autobusów, zużycie energii elektrycznej autobusu poniżej 1 kWh/km oraz monitorowanie ciśnienia w ogumieniu z pozycji kierowcy (po 10% wagi).

fot. materiały prasowe

PODZIEL SIĘ

9 KOMENTARZE

  1. Hehehe, będzie płacz i lament oraz zgrzytanie zębami – wspomnicie moje słowa 😀 Chcieliście polskie mazy po niższej cenie to będziecie mieć 😉

  2. i pewnie znów będą oklejone reklamami które wyglądają strasznie jak zaczynają sie odklejac niszczą one tylko wizerunek miasta

  3. Oby wszystkie byly elektryczne bo za autobusem w diesel nie mozna spokojnie jechać w mieście jest taki dym ze nie idzie wytrzymać

  4. @jef: nikt cie o chamskie i wulgarne zdanie nie prosił 🙂 P.S. to zapraszam do warszawy, tam już kwiczą – ale nie z radości 😉

  5. Mam pytanie : ile autobusów wyprodukowała firma ursus bus ? ile autobusów sprzedała tego modelu ?
    Znana mi jest firma solaris. Jest polska firma zarządza nią kobieta wyróżniona za społeczną odpowiedzialność w biznesie, zrealizowała poważne zamówienia. W mojej opinii to poważna firma.
    Bardzo proszę o odpowiedź. Dlaczego Ursus ?

  6. Przecież jest odpowiedź w treści artykułu – cena, gwarancja, termin dostawy – wygrał Ursus Bus, bo zaproponował najkorzystniejsze warunki spełniające kryteria ustalone przez UM.
    Polska firma rok zał. 2015.

  7. Ale w sumie zastanawiające, czy Ursus spełnił pozostałe założenia przetargu zwłaszcza dot. zrealizowania dostarczenia 15 i 7 (w jednej dostawie) autobusów, skoro wg Wyborczej „Opóźnienia w dostawie elektrycznych autobusów z Ursusa” na dzień 29.08.2017 nie został dostarczony żaden autobus do Warszawy…
    Może przetargi dla Warszawy czy Torunia (tutaj nie było 7 autobusów) Ursus wygrał, ale czy dostarczył już te autobusy? Czy mógł brać udział w przetargu dla Zielonej Góry?

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here