Kiedy przejedziemy Trasą Aglomeracyjną i ul. Dworcową? (ZDJĘCIA, WIDEO)

5
3650
Trasa Aglomeracyjna. Kiedy koniec prac?
fot. ZielonaNews.pl

Trasa Aglomeracyjna. Kiedy koniec prac? Dobiega końca budowa Trasy Aglomeracyjnej i przebudowa ul. Dworcowej. Kiedy ta część miasta zostanie oddana do użytku? Zapytaliśmy w urzędzie miasta.

Trasa Aglomeracyjna. Kiedy koniec prac?



Trasa Aglomeracyjna to jedną z największych inwestycji drogowych, które zostały podjęte w ostatnich latach w Zielonej Górze. Od miesięcy czekamy na jej finał. Zgodnie z pierwszymi zapowiedziami droga miała być gotowa już w sierpniu 2018 roku. Jednak z powodu wielu utrudnień, które napotkali budowlańcy, budowa trasy przeciągnęła się o wiele miesięcy. – Kiedy koniec prac na Trasie Aglomeracyjnej – dopytują mieszkańcy. Jak się okazuje w ciągu miesiąca powinniśmy już móc z niej skorzystać.
Czytaj dalej za reklamą —>



 

Pierwsza część trasy już oddana. A kiedy będzie przejezdna reszta?

Przypomnijmy, że w listopadzie ubiegłego roku część Trasy Aglomeracyjnej od ul. Zjednoczenia do ul. Dąbrowskiego została oddana do użytku (czytaj więcej: Część Trasy Aglomeracyjnej otwarta). Na dalszy ciąg trasy od ul. Dąbrowskiego do ronda przy ul. Batorego wciąż czekają mieszkańcy.  Gołym okiem widać, że większość prac została już zakończona. Z drogi korzystają także okoliczni mieszkańcy. Jak informuje magistrat obecnie trwają prace porządkowe i wykończeniowe. Kiedy zatem zakończenie inwestycji? – Informuję, że wykonawca zakończył roboty nawierzchniowe na ul. Aglomeracyjnej (odcinek od ul. Zjednoczenia do ul. Ułańskiej). Obecnie trwają roboty porządkowe i wykończeniowe. Planowany termin zakończenia robót to 31 maja 2019 r. Po tym terminie wykonawca odda do użytkowania wybudowany obiekt budowlany – poinformowała nas Monika Zapotoczna z biura prezydenta miasta.

Czytaj dalej za reklamą —>



Koszt budowy Trasy Aglomeracyjnej wzrósł

Inwestycję realizuje firma Budimex. Początkowo koszty wykonania inwestycji oszacowała na 22,2 mln zł. (czytaj więcej: Kto zbuduje Trasę Aglomeracyjną?). Okazało się jednak, że budowa drogi jest znacznie bardziej kosztowna. Najpierw wykopano bunkier (czytaj więcej: Jest bunkier będzie przesunięcie końca prac). Później wykopywano inne znalezisko, tym razem w postaci płyt nagrobnych (czytaj więcej: Znalezisko przy Trasie Aglomeracyjnej). W międzyczasie pojawiały się inne, drobniejsze niedogodności, za które miasto musiało także dopłacić wykonawcy. Ostatecznie sporym wydatkiem okazała się przebudowa kanalizacji deszczowej (czytaj więcej: Miliony za kanalizację deszczową).  Jak informowaliśmy w styczniu koszt budowy trasy wzrósł z 22,2 mln zł do ponad 40 mln zł (dokładnie 40 789 318 zł).

Zobaczcie, jak teraz wygląda Trasa Aglomeracyjna i ul. Dworcowa (do ul. Ułańskiej)

 

PODZIEL SIĘ

5 KOMENTARZE

  1. Otwórzcie to wreszcie, ulica od Remy do PKS-u gotowa, asfalt powylewany tylko pasy odmalować! Ile można czekać czy to jakieś celowe przeciąganie dawno opóźnionej do oddania inwestycji?

  2. Ciekawe gdzie mieszkańcy Dworcowej i przyległych ulic mają parkować swoje pojazdy ? Może Kubicki zaproponuje jakieś rozwiązanie .

  3. Dzisiaj otwarłem lodówkę,a tam Kubicki : „Witamy na uroczystym otwarciu lodufki !!! „

  4. Z 22 na 40 MILIONÓW?!!! Ale jako miejscowy widziałem przestawianie jednej lampy trzy razy także wzrost kosztów jest uzasadniony ale ktoś podjął taką decyzję za którą zapłaciliśmy my, podatnicy.

  5. A ciekawe gdzie był tam na Dworcowej parking?
    Owszem, gdyby kolej zgodziła się i udostępniła swoje tereny na parkowanie samochodów to by było super rozwiązanie.
    A miast powinno przed otwarciem wprowadzić zakaz wjazdu ciężarówek na całej Dworcowej.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here