Miasto znów zniknie pod reklamami wyborczymi? Nadzieja w uchwale krajobrazowej

0
227
Designed by Freepik

O tym, że wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami, nie trudno nie zauważyć. Z wyborami – na każdym szczeblu – wiążą się przedwyborcze reklamy, plakaty, ulotki, które potrafią zająć każdy wolny fragment przestrzeni miejskiej. Jednak radni klubu PO przygotowują uchwałę krajobrazową. Jej celem jest ograniczenie reklam, które szpecą obiekty zabytkowe i inne budynki.

Miasto wolne od reklam

O problemie szpecących reklam, mówili także społecznicy. Radni PO temat podjęli, ale jak zapewniają, obiektem ich zainteresowań był on już wcześniej. A co takiego, daje uchwała? – Uchwała ma na celu uporządkowanie polityki reklamowej oraz przestrzeni miasta, która powoduje przystąpienia do procesu tworzenia uchwały krajobrazowej oraz kodeksu reklamowego. Mówimy tutaj o obiektach małej architektów, urządzeniach reklamowych, ogrodzeniach – mówił nam podczas jednej z rozmów radny Marcin Pabierowski, przewodniczący zielonogórskiego klubu Platformy Obywatelskiej. Ze względu na zbliżające się wybory, zainteresowała nas przyszłość reklam wyborczych w obliczu uchwały krajobrazowej.

Zbliżające się wybory bez zmian

Uchwała krajobrazowa obejmuje rozmaite zasady umieszczania reklam, uwzględniając także ich rozmiar i kolorystykę, ale również biorąc pod uwagę reklamy imprez okolicznościowych, czy plenerowych. Wszystko musi zostać odpowiednio uporządkowane, w tym także reklamy wyborcze. – Uwzględnione są odpowiednie instrukcje do umieszczenia tych reklam, one są określone czasowe. Wytyczone są także obszary ich rozmieszczania. W zabytkowej części miasta będzie trudniej umieścić taką reklamę – wyjaśnia Marcin Pabierowski.
We wrześniu miejscy radni wraz z prezydentem zatwierdzili uchwałę dotyczącą przygotowania projektu regulującego umieszczania reklam w mieście. Proces ten jest jednak długotrwały i obecne wybory samorządowe, nie będą regulowane przez uchwałę krajobrazową. – To długi proces, musi zostać powołany specjalny zespół, czego jeszcze nie ma. Muszą być przeprowadzone również konsultacje z przedsiębiorcami – dodaje M. Pabierowski. Regulacja zasad umieszczania reklam wyborczych to kolejny, ważny element uchwały krajobrazowej. Plakaty wyborcze będą wisieć na murach, ale w mniejszej ilości. Uważacie, że mniej reklam wyborczych wpłynie negatywnie na przebieg wyborów?

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here