Jak wznieść biznesowe imperium na internetowych fundamentach? Należy rozpocząć od firmowej strony i jej pozycjonowania

0
88
fot. materiały prasowe

Nie bez powodu mówi się, że globalna sieć to prawdziwy ocean atrakcyjnych możliwości i okazji. Rozwój kolejnych start-upów oraz małych, lokalnych firm pokazuje, że dzięki internetowi można całkiem szybko odnaleźć swoją niszę na rynku i zdobyć mocną pozycję. Nawet w branżach, które z internetem prawie nie mają nic wspólnego – z wyjątkiem promocji w kanałach wirtualnych. Zbudowanie atrakcyjnego serwisu www dla nowej marki i wyświetlanie go wysoko w wynikach na dobrze dopasowane frazy w wyszukiwarce to podstawa rozkręcania biznesu w nowoczesnym świecie.

Google akcentuje politykę „mobile first”, gdyż już ponad 50% ruchu internetowego generują urządzenia mobilne

Aby zająć miejsca na samym szczycie internetowych rankingów, trzeba najpierw możliwie dokładnie poznać zasady, według których są one układane. Oczywiście amerykański gigant zazdrośnie strzeże kluczowych formuł, decydujących o wynikach organicznych. Jednak Google publicznie udostępnia wytyczne jakościowe, obejmujące ponad 200 czynników rankingowych. Do tego agencje SEO niejednokrotnie eksperymentują na własną rękę, by poznać kolejne prawidłowości. Trzeba przy tym zaznaczyć, że ta wynikająca z doświadczeń wiedza może się szybko zdezaktualizować – jak tłumaczą eksperci z firmy ESEO, Google aktualizuje swoje algorytmy praktycznie codziennie. Nie wszystkie zmiany utrzymują się przez dłuższy czas, ale poważne update’y potrafią wywrócić kolejność do góry nogami. Tylko dbająco jakość strony internetowej, wysoki poziom techniczny oraz merytoryczny, może się utrzymać w TOP-ie przez dłuższy czas i czerpać z tego realne korzyści.

Algorytmy wyszukiwarki doceniają te witryny, które w największym stopniu odpowiadają na potrzeby użytkowników

Na jakiej podstawie Google rozpoznaje, który adres spośród niezmierzonych zasobów internetu będzie dla danej osoby naprawdę wartościowy? Trzeba zdawać sobie sprawę z faktu, że wyniki organiczne są w dużej mierze personalizowane – niepowtarzalne dla każdego użytkownika. Wyszukiwarka bierze pod uwagę nie tylko treść zapytania i jego związek z treścią, ale też informacje z plików cookie, historii przeglądania, adresów IP etc. Zbierając kawałki małych danych algorytmy są w stanie ustalić płeć i wiek internauty, jego zainteresowania czy miejsce pobytu. Im więcej śladów pozostaje w sieci, tym bardziej trafnie dobierane są wyświetlane w rankingu strony. Dlatego wiedza o potrzebach potencjalnych klientów ma tak duże znaczenie w złożonym, wieloetapowym procesie pozycjonowania. Chodzi o przygotowanie takiej witryny, która nie tylko spełni wymagania Google, ale okaże się naprawdę pożyteczna w oczach użytkowników.

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here