Jak pracować zdalnie i być wydajnym – 5 sposobów

2
84
fot. materiały prasowe

Home office jeszcze był jednym z najbardziej pożądanych benefitów oferowanych przez pracodawcę. Dawniej luksus, dzisiaj już codzienność i nowa rzeczywistość, w której nie każdy potrafi się odnaleźć. Pandemia koronawirusa sprawiła, że pracownicy zaczęli masowo wykonywać swoje obowiązki zawodowe w domu. Sprawdź wskazówki jak pracować zdalnie i być efektywnym.

  • Nastaw budzik i wykonaj poranną rutynę

Praca w domu wymaga większej samodyscypliny i dobrej organizacji czasu. Wyznacz godzinę pobudki, najlepiej jeśli będzie taka sama jak w dni, w które wstawałeś do biura. Jeśli nie musisz zaczynać pracy o standardowej godzinie, to zastanów się kiedy Twoja produktywność jest największa i dostosuj się do niej.

Wykonuj wszystkie poranne czynności jak przed wyjściem z domu. Weź prysznic, zjedz pożywne, zdrowe śniadanie, które przyspieszy metabolizm i pobudzi do działania, napij się kawy i odpowiednio ubierz.

Rozdziel życie zawodowe od prywatnego – nigdy nie siadaj do komputera w piżamie czy domowym dresie, bo stracisz motywację i chęć do pracy, a Twoja wydajność mocno spadnie.

  • Pracuj przy biurku

Pamiętaj, że domowe stanowisko pracy musi być odpowiednio przygotowane i najlepiej oddzielone od reszty domowników. Jeśli nie masz wolnego pokoju, wydziel swój obszar do pracy, wstaw wygodne biurko i ergonomiczne krzesło.

Zapomnij o siedzeniu z laptopem na kanapie czy łóżku, bo łatwo zatracisz balans pomiędzy pracą, a odpoczynkiem, a czas wolny będzie kojarzył Ci się z życiem zawodowym, pogłębiając zmęczenie i obniżając wydajność.

Zadbaj o światło, najlepiej dzienne. Jeśli biurko jest słabo oświetlone lub stoi tyłem do okna postaw lampkę ze światłem naturalnym.

Nie rozpraszaj się posprzątaj biurko i swoje otoczenie przed rozpoczęciem pracy, wyłącz telewizor, telefon i nie wchodź na portale społecznościowe.

  • Wdychaj świeże, czyste powietrze

Jakość powietrza ma bardzo duże znaczenie nie tylko podczas pracy, ale i dla utrzymania dobrego zdrowia. W biurze nie zawsze masz możliwość regularnego otwierania okien lub zmiany ustawienia klimatyzacji, ale w swoim domu już tak.

Dla dobrego samopoczucia i dobrej wydajności otwieraj okno i staraj się utrzymywać temperaturę na poziomie 20-25°C.

Świeże powietrze poprawia nastrój i pobudza, wietrz swoje domowe biuro, najlepiej podczas przerw, ale z pewnymi wyjątkami…

Zwróć uwagę na zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz. Jeśli za oknem zauważysz szarą mgłę, czyli szkodliwy dla zdrowia smog to powstrzymywaj się od częstego wietrzenia lub zaopatrz się w oczyszczacz powietrza, który będzie kontrolował i usuwał zanieczyszczenia nawet przy otwartym oknie.

Oczyszczacze powietrza Xiaomi sprawdzą się w małym domowym biurze, ale oczyszczą nawet większą powierzchnię do 72 m2 np. oczyszczacz powietrza Xiaomi Air Purifer Pro H. Szybko pozbędzie się zanieczyszczeń unoszących się w domu tj. kurzu, alergenów wziewnych, chorobotwórczych patogenów oraz zapachów i szkodliwych gazów, a ty zachowasz zdrowie i unikniesz infekcji.

  • Nawadniaj się

Osoba dorosła w ciągu dnia powinna wypijać ok 1,5 litra płynów małymi łykami. Odpowiednie nawodnienie pomaga usunąć zmęczenie i znużenie, może nawet zastąpić kawę!

Picie wody zacznij od rana po obudzeniu się. Najlepiej jeśli będzie to woda mineralna średniozmineralizowana lub wysokozmineralizowana, która dostarczy organizmowi niezbędnych minerałów lub herbaty, koniecznie owocowe oraz soki domowej roboty z niską zawartością cukru.

Nawadnianie jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, nawilża skórę i . uwalnia od bólu głowy, złego samopoczucia oraz zmniejsza podatność na stres.

  • Rób przerwy

Praca w domu jest bardzo wygodna, ale wymaga odpowiedniego zaplanowania. Weź pod uwagę przerwy na posiłek czy krótki spacer.

Nawet krótka 5-minutowa przerwa może okazać się zbawienna, pomoże złapać oddech, zresetować się, zwiększyć produktywność i kreatywność. Idealnie jeśli zrobisz sobie krótką przerwę do 15 minut po każdej przepracowanej godzinie. Możesz coś zjeść, wyjść na balkon, ogród lub zaparzyć herbatę.

Poświeć chwile na relaks i uwolnij się od stresu wykonując na fotelu lub na stojąco ćwiczenia rozciągające. Pobudzisz endorfiny szczęścia, które zmotywują Cię do pracy.

Pamiętaj, że pracując bez przerwy narażasz się na wypalenie. Komputer i służbowy telefon wyłącz od razu po skończonej pracy i zbieraj siły na następny dzień.

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here