Jak oni parkują! A może to kierowcy mają rację? O parkingu w centrum (ZDJĘCIA)

2
1306
fot. czytelnik

Po remoncie ul. Boh. Westerplatte przy jednym ze sklepów pojawił się parking. A parkingów w mieście przecież brakuje, więc raczej ucieszył on kierowców. Tak bardzo, że zdecydowali się parkować tak, by więcej samochodów się zmieściło, mimo że jest to niezgodne z założeniami parkingu.

Niezgodnie z przepisami, zgodnie z rozsądkiem

O sytuacji poinformował nas nasz czytelnik – W wyniku przeprowadzonego remontu ul. Boh. Westerplatte powstała tam zatoka parkingowa. I tam stoi sobie znak nakazujący parkowanie równolegle, a kierowcy idąc zdrowym rozsądkiem parkują tam skośnie (więcej aut ma możliwość postoju, a piesi mieszczą się na chodniku spokojnie) – pisze pan Grzegorz i rzeczywiście kierowcy parkując po skosie robią miejsca na większą ilość pojazdów, a na chodniku jest jeszcze miejsca dla swobodnego poruszania się pieszych. Jednak nieco inne zdanie ma masz drugi czytelnik – Warto by jeszcze wspomnieć o wiecznie zastawionym samochodami chodniku przy sklepie Żabka i traf, obok galerii Grafitt – mimo wyznaczonych miejsc parkingowych, większość kierowców podjeżdża praktycznie pod same wejścia do lokali, blokując tym samym przejście pieszym i niszcząc nawierzchnię chodnika – pisze pan Janusz. Tylko, że w centrum jednak tych miejsc brakuje. Brakuje ich wprawdzie wszędzie, ale jak zauważa jeden z naszych czytelników – Jak oni chcą zrobić parkingi 1000+, skoro tych parkingów robić nie potrafią – pisze odwołując się do zatoczki, którą zmodyfikowali sami kierowcy. A wy co o tym uważacie? Miasto powinno parking dostosować do potrzeb mieszkańców, czy powinno zostać tak, jak jest, a nieprzepisowo parkujących ukarać mandatami?

PODZIEL SIĘ

2 KOMENTARZE

  1. Nawet jeśli kierowcy parkują na ukos, to nie muszą przecież tak mocno podjeżdżać pod budynek. Jak widać na waszych zdjęciach, za autami pozostaje bardzo dużo zmarnowanego miejsca. Najlepszym rozwiązaniem byłoby wygrodzenie miejsc parkingowych albo wysokim krawężnikiem, albo słupkami.

  2. Wszędzie już dziś jest koncepcja jak największej przestrzeni dla pieszych w centrum miast (Warszawa, Poznań,itp.) a nie dla samochodów, dlatego jest tam zastosowane parkowanie równoległe, żeby zrobić ciąg dla pieszych!. Rozumiem, że nie ma gdzie parkować, ale to jest samowolka.

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here