Budowa ronda przy ul. Lwowskiej i Wrocławskiej. Mieszkańcy podzieleni, a miasto analizuje

1
518
fot. ZielonaNews.pl

Na początku lutego pisaliśmy o interpelacji radnego Sławomira Kotylaka, który proponuje budowę ronda na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej i ul. Wrocławskiej. Mieszkańcy, którzy wzięli udział w naszej sondzie się podzieleni. Miasto z kolei analizuje sytuację na skrzyżowaniu.

Co z budową ronda przy ul. Wrocławskiej i ul. Lwowskiej? Mieszkańcy podzieleni

Czytaj także: Co z przebudową ulicy i budową ronda przy ul. Wojska Polskiego i ul. Zacisze. 

Dwustu Czytelników wzięło udział w naszej sondzie i odpowiedziało na pytanie: Czy na skrzyżowaniu ul. Lwowskiej i ul. Wrocławskiej powinno powstać rondo? Co ciekawe, liczba zwolenników i przeciwników była bardzo wyrównana. Na “Nie” oddano 95 głosów, z kolei na “Tak” zagłosowały 94 osoby. Niezdecydowanych było 6 procent respondentów.

Rozgorzała dyskusja

Temat budowy ronda przy ul. Lwowskiej i ul. Wrocławskiej wywołał dużą dyskusję pod naszym postem na Facebooku, który został skomentowany prawie 90 razy. – A po co? Nie ma na co naszej kasy wydawać? Lepiej pomyśleć żeby Wrocławska miała dwa pasy od cmentarza w stronę miasta – skomentował Filip. Artur zauważa, że potrzebne jest rondo, ale przy al. Wojska Polskiego i ul. Zacisze. Z kolei Dorota: Tak, za rondem! A Niezapomni Najka pisze: To skrzyżowanie jest bezpieczne i ruch przebiega sprawnie więc rondo jest zupełnie zbędne. Zdecydowanie bardziej przydałoby się na skrzyżowaniu Wyszyńskiego/ Wojska Polskiego oraz Batorego / Rzeźniczaka. Tam jest sporo kolizji i często ciężko jest skręcić w lewo (wszystkie komentarze przeczytacie pod naszym postem: rondo ul. Lwowska i Wrocławska).

Magistrat analizuje sytuację przy ul. Lwowskiej i ul. Wrocławskiej




Czytaj także: Przebudowa skrzyżowania przy ul. Rzeźniczaka i Batorego 

Na interpelację i pytania radnego S. Kotylaka odpowiedział także magistrat. – Pomiary ruchu na przedmiotowym skrzyżowaniu zostały wykonane w 2019 roku – wyjaśnia Krzysztof Kaliszuk, zastępca prezydenta miasta. I przedstawia kartogram dla godzin szczytu (znajdziecie je tutaj: Kartogram). Co do przebudowy skrzyżowania to magistrat tłumaczy, że będzie możliwa po szczegółowych analizach. – Ewentualne przystąpienie do przebudowy wskazanego skrzyżowania możliwe będzie po szczegółowych analizach. O wynikach tych analiz poinformujemy osobnym pismem – wyjaśnia magistrat.

 

PODZIEL SIĘ

1 KOMENTARZ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here