Bezpośrednia obsługa klientów ZUS w Zielonej Górze niedostępna do odwołania

0
568
fot. ZielonaNews.pl

– Od dzisiaj do odwołania, w związku z sytuacja epidemiczną niedostępna jest bezpośrednia obsługa klientów w Oddziale ZUS w Zielonej Górze przy ul. Kupieckiej – informuje Agata Muchowska, lubuska rzecznik ZUS.

Bezpośrednia usługa. Gdzie możliwa?

Wnioski oraz dokumenty można składać bez osobistego kontaktu z pracownikiem ZUS do specjalnej skrzynki. – Bezpośrednia obsługa klientów możliwa jest w jednostkach terenowych w Krośnie Odrzańskim, Nowej Soli, Świebodzinie, Żarach, Gubinie i Wschowie – informuje A. Muchowska. Zaznacza jednak, że większość spraw można załatwić w ZUS bez konieczności osobistej wizyty, wystarczy sprzęt z dostępem do internetu.

Porady przez internet

– Można skorzystać z porady eksperta ZUS „twarzą w twarz” poprzez e-wizytę. Aby się umówić trzeba wejść na stronę zus.pl w zakładkę „e-wizyta” a następnie kliknąć okienko „umów się na wizytę”. Swoje sprawy można załatwić również telefoniczne, poprzez Centrum Obsługi Telefonicznej. W tym celu należy wybrać numer telefonu 22 560 16 00 a następnie tonowo profil tematyczny rozmowy – informuje rzeczniczka ZUS.

Przez telefon i PUE

Telefonicznie możemy uzyskać informację z zakresu rent i emerytur, zasiłków, ubezpieczeń oraz obowiązków płatnika składek. Pełne informacje w swojej sprawie można otrzymać przez telefon po podaniu identyfikatora PUE i hasła (PIN) do COT. W innym wypadku pracownik będzie mógł podać tylko informacje ogólne. – Wiele spraw można załatwić też bez wychodzenia z domu poprzez Platformę Usług Elektronicznych PUE ZUS. Jeśli ktoś nie ma jeszcze konta, może je założyć w każdej chwili za pomocą profilu zaufanego lub bankowości elektronicznej – informuje ZUS.

Źródło: materiały prasowe ZUS 

PODZIEL SIĘ

Skomentuj

Please enter your comment!
Please enter your name here